Hatice Gökçe: “Amacım baskı halindeki erkek giyim profiline yeni bir soluk olmak.”

4 Gönderen - Ağustos 6, 2015 - FAMOUS TALKS

Hatice Gokce: Runway - MBFWI Spring/Summer 2015

Hatice Gökçe, moda dünyasında gelip geçici göçebe ruhlar arenasında fark yaratan bir isim. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra aynı yıl kendi ismini taşıyan atölyesini kuran Gökçe deneysellikten hiç vazgeçmeyen bir kadın. Aradığını;  “Zihninin ışığı ile ruhu yaşantısı ve topraklarında erdem ile özgürlük duygusu” olarak anlatan Gökçe, Tükiye’de sofistike erkek giyimi dendiğinde ilk akla gelen isimlerden biri.

Hatice Gökçe ile Famous Talks olarak keyifli bir söyleşi yaptık.

Hatice Gökçe-Arzawa Hatice Gökçe-Truva

Söz konusu erkekler oldu mu ülkemizde yaklaşım daha da klasik. Peki sıra dışı bir erkek modasına neden ihtiyacımız var?

Türkiye hala sosyal baskıyla şekillenen bir erkek profiline sahip. Bu kalıplar ne kadar çabuk yıkılırsa erkek giyimi de o kadar özgürleşecektir. Yapmak istediğim bu baskı halindeki erkek giyim profiline yeni bir soluk olmak.

İyi bir moda tasarımcısı nasıl yetişir? Daha doğrusu, ününü başarısına ve yaratıcılığına borçlu olan bir moda tasarımcısı olmak için “olmazsa olmaz”lar nelerdir?

Öncelikle istemek, arkasından sabır ve istikrar gelir. Son olarak da merak duygusu olmalı. Diğer tüm faktörler öğrenilebilir ve herkesin yapabileceği şeylerdir.

Yaşamak isteyeceğiniz, keşke o zaman dünyaya gelseydim dediğiniz bir zaman dilimi var mı? Ve sizi en çok hangi özelliği ile cezbediyor?

Geçmişte herhangi bir zaman diliminde yaşamayı hiç arzu etmedim. Ben hep gelecek için heyecan duydum. Bilmediğim bir zaman dilimini merak ediyorum. Filmlerdeki geçmiş zamana yolculuklar bende genellikle üzüntü hissi uyandırıyor. Geleceğin nesi cezbediyor derseniz, bilinmezliğin getirdiği heyecan ve hayal bile edilemeyen sonuçları diyebilirim. Yani, kendi kaderini yazmak ve bunu da referanssız yapmak.

“Asla modası geçmez” diyeceğiniz şeyler neler? Bize de önerin, biz de alalım?

Cam, çelik ve ahşabın modası geçmez. Yüzde yüz yün, ipek gibi kumaşlardan yapılmış gerçek klasik tasarım ürünlerin modası geçmez. Üstüne bu kadar anlam yüklenmiş başka bir çiçek zor gelir, gülün modası geçmez.

En başarılı olduğunu düşündüğünüz, “hakkını vererek yapıldı ve tam da istediğim sonucu aldım” dediğiniz işiniz / projeniz var mı?

‘Karakarga’ koleksiyonum ve ‘The Leather Age’ projem hem hakkını vererek, hem de istediğim sonuçtan daha da ötesine kavuştuğum işlerim.

Hatice Gökçe: “Sürdürülebilir moda hayatımızın bir parçası olacak.”

Hatice Gökçe

Moda bizim henüz bilmediğimiz bir noktaya evrilir mi, geleceğe dair bize bir sır verir misiniz?

Modanın evrildiği bir gerçek. Bunun ipuçlarını artık görebiliyoruz. Moda artık “öğretmenlik” görevini üstlenmek zorunda kalacak. Moda uluslararası bir dildir. Her kademede daha iyi yaşamayı ve daha az tüketmeyi öğrenmesinin yanında artık öğretmesi de gerekiyor. Bu, modanın üstleneceği yeni görevi tanımlaması açısından çok daha anlamlıdır. “Sürdürülebilir moda” artık hayatımızın bir parçası olacak. Bu ne demek? Modanın dokunduğu tüm alanlarda sürdürülebilirliği benimsemektir. En başta ürünün organik hammaddeden üretilmiş olması ve sürdürülebilir tarıma destek vermesi gerekir. Yani kullandığımız hammaddeden başlayan bir sürdürülebilir olma durumu var. Ama bunun yanında ürettiğimiz şeylerin yıllar sonra da, hatta sezonu geçtikten sonra da tekrar gündeme gelmesini sağlayacak bir anlayışı benimsemek de sürdürülebilir modadır. Gerçek bir tasarımın farklı zamanlarda giyilebilmesi de sürdürülebilir modayı kapsıyor. Dolayısıyla sürdürülebilir moda kavramı uzun vadede sağladığı ekonomik tasarruf ile günümüzde sadece tüketime dayanan modanın ticari kaygılarına savaş açtı diyebiliriz.

Sizce başarı nedir?

Hayal ettiğin gibi yaşayabilmek başarının kendisidir.

 

Hatice Gökçe koleksiyon

Hatice Gökçe’nin “en sevdikleri”

Şey

Instagram. Keşke daha önce de olsaydı dediğim tek şey.

Tasarımcı

Issey Miyake

Ünlü

David Bowie

Hayvan

Karga

Mekan

Rumeli Hisarı sahil kenarı

Şehir

Moskova

Yorum Yok

Yanıt Ver